terima kasih syang..entry utk en suami!

Friday, April 8, 2011

entry kali ni mmg purposely utk en suami ku en fadel. ntah knape lately ni ati aku cam sangat tersentuh tgk sikap kebapaan die. rasanya kalaulah ade award ayah mithali dah lama aku awardkan utk die.

kekadang mmg en fadel ni panas. cepat melenting. salah sket kompem melenting.asam garam rumah tangga ada pasang ada surutnya. sebagai isteri aku kena banyak kembali ke jalan Allah utk muhasabah diri dan cuba renung kembali kelemahan diri sendiri.

saya dan en fadel tidaklah hidup semewah orang lain. hidup kami sederhana je. pernah jugak sekali sekala sekat perut tahan nafsu utk mkn. tapi tak beerti hidup kami serba kekurangan. malah semakin matang usia kami (tanak ngaku tua.ecece) makin bertambah erat kasih antara kami.

kehadiran maisarah seolah penguat ikatan kami. dialah permata kami. menangis ketawa kami skang hanya utk maisarah. matlamat aku dan fadel hanya nak menjadikan kami keluarga bahagia di dunia dan akhirat. walau dalam serba tak mewah kami yakin kami mampu besarkan maisarah dengan sempurna dan penuh kasih sayang.

en fadel mmg pantang pape terjadi kat maisarah. kkdg aku jeles tgk die begitu protective terhadap maisarah. tapi bile kenang balek. banyak semenanye yg en fadel buat demi jaga aku. cume kekadang aku yang terlupe. lupe nak ucapkan terima kasih abang. sabar je la kan.

en fadel mmg seboleh2nya takkan hampakan aku. dan aku sebagai isteri pon tak bleh la nak demand lebih2 kan? terima seadanya dengan hati yang ikhlas. mmg aku ni banyak kerenah. kalau nak diikutkan perangai sebenar aku, rasenye en fadel pon boleh angkat kaki. tapi alhamdulillah sejak kami kawen, aku jadi semakin matang dan semakin beralah kepada keadaan. sekali lagi terima kasih sayang sebab didik saya dengan baek.

tahun ni tahun ke3 perkahwinan kami. baru 3 tahun. ntah macam mana nak tggu 10 tahun nanti? 30 tahun nanti pulak camne? aku cuma mampu doakan kami sentiasa sehat dan sentiasa bahagia bersama. ekceli arini ari anniversary mak ayah aku ke 33tahun. hebatkan? diorang tak selebret kat malaysia kali ni. owh..suwiittnye! hopefullly aku bleh jadi cam mak ayah aku.

klu tgkkan keadaan aku dan en fadel. tringat zaman aku kecik2 dulu. famili aku mmg bukan famili yang kaya. idop kami serba sederhana. dengan hanya bergaji tak sampai RM2ribu, ayah mampu besarkan aku dan 5 beradek yang laen. hebatkan?! dan mak yang sememangnya surirumah sepenuh masa tak penah mintak yang lebih dari ayah! owh mak dan ayah saya mmg hebat!

aku sayang sangat en fadel. sayang sangat2. andai kate la umur aku tak panjang mmg aku izinkan en fadel kawen laen. dengan syarat pompuan tu mmg layak dan seswai utk menjadik mak kepada maisarah dan adek2 die. aku nak anak2 aku dididik dengan didikan agama yang secukupnya. dan aku nak idop en fadel pon sentiasa bahagia walau bukan dengan aku. eh..tetibe sedeh lak!

utk abg..terima kasih atas segala usaha yang abg lakukan utk kite sekeluarga. kalaulah maisarah tu boleh bercakap ayg pasti maisarah akan sentiasa cakap terima kasih ayah! maisarah sayang ayah! takpe. nanti ayg ajar maisarah pelan2. huhu~ ayg sentiasa doakan yang terbaek utk abg. smoga abg menjadi oran gyang beriman dan sentiasa dilindungi Allah setiap masa dan ketika. semoga kite terus bahagia di dunia dan akhirat! amin~

notakakiku: hepi anniversary mok ayoh!

2 comments:

Yu'xan Lee said...

touching baca entry nih, hikhik...semoga kekal selamanya dunia dan akhirat...

Nurul Affendi said...

tetibe datang emosi drama tu zura! ekeke~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails