my mom is superwoman~

Thursday, March 31, 2011

aku rase tak kire mak sape..sume mak adalah superwoman. tringat aku masa kecik2 dulu. mak aku bleh jaga aku 6 beradik dengan superb! sampai kurus kering badan die. bukan tak cukup makan tapi seksa sbb jaga 6 beradik yg pelbagai kerenah. aku rase yg paling dasat dan teruk aku kot.

nape aku kate mak aku superwoman. aku rase korang pon penah jadi camni. sape yg paling concern jaga korang mase korang sakit? mak la kan? sape yg masakkan korang makanan? mak la kan? sape yg siapkan baju korang nak g skolah? tentulah mak kan? ooppss..terkuecuali ek klu korang mase kecik dulu maid yg jaga!

klu demam aku lah antara orang yang paling leceh nak jaga. gaya demam beh kuang gaya cam orang patah kaki eksiden. sume nak mak. makan sket mak. minum sket mak. nak mandi mak. nak berak pon aku panggil mak aku. lagi la klu nak makan ubat. mesti mak jugak! kekadang heran mak aku ni tak penah sakit ke? keje die asek dok jage orang sakit je. tak aku..adek beradek aku yg laen.

tapi tu la. smenanye mak kite ni pon manusia biasa. sakit demam tu mmg dah lumrah. sekali sekala je aku dgr mak aku mengaduh sakit kepala. sakit perut. rasa cam nak demam. tapi stakat mengadu je la. tadek plak merengek mintak suap makan minum. hebatkan mak kite.

klu bab makan lak. aku g skolah, bekfes dah siap. balek skolah. tunggu masuk dapur sambar makanan je. balek ngaji minum petang dah ready. bile malam lak..tunggu panggil je ajak makan! pastu mesti makan dulu before die makan. mana2 lauk yg tak abes tu la mak kite abeskan. mmg superwoman. pernah sekali sekala die bercanda dengan menyebut.."mak ni dah macam lori sampah, mana2 yang tak abes la mak kutip makan!" mase tu mmg aku adek beradek bantai gelak. rasenye cam lawak tapi hakikat? ntah...aku tatau ape perasaan die time tu.

tapi sejak aku dah jadi sorang isteri dan mak ni. baru aku tau camne rase jadi sorang mak. camne sakit pening ko pon..ko terpaksa sorok demi anak. macam skang. mairasah demam truk. 41.2darjah celcius!! panas kan?? terkejut aku mase pegi cek up die tadi. ujur tak jadi pape mlm tadi. alhamdulillah.

klu ikutkan rase budak2 aku mmg tak larat nak jaga maisarah. dalam keadaan aku mabuk muntah2 mmg sangat mustahil utk lakukan tugas yg terbaek. tapi tu la die kuasa mak! kejap je sume tu hilang bile berhadapan dengan anak yg tak sehat. otomatik kite kene jadi seht utk sehatkan anak.

utk mak..kaklang susun seploh jari mohon ampun dan maaf atas segala kekurangan dan keterlampuan kaklang masa dulu kini dan selamanya. terima kasih banyak2 sebab besarkan kaklang sampai jadi orang yg baek2. insyaAllah kaklang akan jadi yg terbaek macam mak! mak..u always be my superwoman.

and to my doter...jage diri bebaek sayang. jgn ngelat time mkan ubat. mama doa maisarah cepat sehat amin!!

notakakiku: thanzxs to en fadel yg jage kitorang dengan terbaek!!!

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails