perangai saya

Saturday, December 11, 2010

masa saya kecik, ayah slalu cakap saya ni jenis yang klu nak something tu mesti nak dan2 tu jugak.
contohnya klu tetibe cekgu kat skolah cakap:

"buku ni bagus utk revision."

maka sebaek sahaja pulang ke rumah saya mesti mintak ayah saya belikan. walapun semenanye buku itu tidak lah sepenting buku skolah yang telah tersedia.
dua tiga hari lepas beli baru saya perasan yang buku itu tidaklah berguna manapun. tadek buku itu sket pon tidak jejaskan pencapaian akademik saya. maka dengan itu saya akan dapat bebelan panjang lebar dari ayah. end up ayah akan cakap...

"kaklang ni klu nak barang ketak ketik!"
ketak ketik: tak sempat2 nak time tu jugak - bahasa teganu saya rase!

saya rasa perangai saya itu amat buruk. sebab saya buat keputusan tanpa pikir pro n cons die! haih~. dan kali ini saya perlu berhadapan dengan satu lagi perkara! saya perlu buat keputusan. klu tidak saya akan menyesal kendian hari.

ikutkan ati mmg saya nak jugak! tapi berbaloi kah klu saya nak bende tu! haih~....jgn buat keputusan ketak ketik nurul oi! pikir masak2. bnyk sudut yg kene pikir tu!

notakakiku: saya perlu buat sesuatu

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails