my first day was terrible!

Tuesday, December 7, 2010

being a home-working-mommy is my over the top dream! i can do wat ever i want. be where ever my legs bring me to. and the best thing no string attach wit nobody except me n my family! hahaha~

macam sume dah tau i've be given 2 wix mc from doctor due to my abortion. secara otomatiknya ni je la pluang aku untuk mencuba cubi nak jadi sorang housewife yang berkarier dan berjaya serta bergaya! berangan nak jadi cam Kimora Lee Simmons! ahaha~


Kimora got her own brand, her own line of products, a model and she is a mother of 3 children! best kan?? mana je die pegi die mesti bawak anak2 die skali! yg penting bg die adalah family die! and of kos la bisnes die klu tak die tak mampu nak bg yang terbaek utk anak2 die!

well..to be another Kimora is totally crap la! yg aku nak skang cume ada bisnes sendiri hopefully dengan brand sendiri (wallaahh!), close to my family, my kids and pastinya en fadel! my working time is when ever i feel is time to work! hahaha~ bapak bankrap bisnes camtu gaya! maksud mak kat sini, aku bleh pilih masa2 utk aku bekerja dalam masa yg sama masa utk keluarga! heaven~

tapi skang ni aku nk stori my first day being a house-working-mommy. seperti yg korang sume tau en fadel running a small printing bisnes KLIK HERE plz..dah jadi tanggungjawab bersama untuk memaintainkan bisnes tu. di samping tu aku lak bz dengan project baru KLIK KAT SINI LAK plzz. mane nak cari duit beli gula -gula kan mahal- lebih klu tak buat projek baru!

so my morning started at 8.30 am haha. baru bangun makcik ni hah...cuti la katakan! tu pon sebab maisarah dok buat bising! wakakak~. buat bekfes bagai. basuh baju2 maisarah termasuk cd dia. basuh baju kami lak bini. kemas2 umah yg dah macam tongkang pecah. pastu tido kan maisarah. kol 11 pagi baru la aku mula beronline which is satu medium aku bekerja. siapkan blog utk projek baru dan reply emel customer yg alhamdulillah mencurah2 masuk.

agak bz pagi smlm. call tak henti2 masuk. jap jap kene return call. sedar tak sedar dah kol 1 ptg. seb baek maisarah tido lagi so bleh truskan kerja. dalam kol 2 maisarah dah bangun. baru tringat baju kami laki bini masih blum dijemur. haih~ tak berpeluang nak jemur baju la klu maisarah dah bangun.

bile die bangun otomatiknya kerja aku jadi slow. sebab asek dok menjerit "Maisarah!!" klu korang nak tau anak aku ni dah makin lasak. semua ceruk penjuru rumah die nak explore! klu stakat explore je takpe ni siap kutip dan makan! eh..bile lak mama hire kamu jadi DBKL ni maisarah oi! so terpakse la anak mata ni dok ikut je mane die pegi.

baru tringat aku tak masak lunch lagik! aiyak! seb baek en fadel balek petang so masak makanan maisarah je la dulu! yg bestnye jadi house-working-mommy ni korang bleh masak makanan anak korang sendiri! terjamin kebersihannya! kan? bagi maisarah makan maen2 gelak2 dah kol 4 ptg!

mak ai. umah dah besepah balek dengan buku2 maisarah. maisarah tadek toy ye kawan2. sian anak aku ni! so klu agak murah ati besday die nanti adiahkan la mainan ye! hahaha~

ade lagi few customer yg called. so layan jap diorang! hmmm...bnyk lagi kerja aku tak siap ni! blog pon still unde progress... so yg mane dah terjah kat sane sila bersabar ye!

dah tak larat nak hadap pc aku disconnect bb pastu layan tv ngn maisarah. tak ke heaven tu kengkawan? boring keje bleh layan tv dgn anak! hahaha~ dalam kol 6 en fadel balek. die cakap " Lapanye..masak ape?"
hahahah. mampos aku! "blum masak. tak sempat!" senang je jawab. segera time tu gak mak masuk dapor dek non oi! kol 730 baru siap masak!

tapi kitorang still bz siapkan kad utk penghantaran ke customer mlm tadi! so kiotrang kuar umah kol 930 mlm. pas anta kad lepak2 kat kedai makan bersama maisarah sampai la kol 12 mlm! maisarah mmg superb! mata die still bulat sampai la kat umah! hahaha~

semenanye ape yg aku nak stori my first day was so hectic. aku tak sempat masak lunch. baju kami laki bini tak sempat berjemur. keje alhamdulillah berjalan lancar walaupun bnyk lg yg tak setel. so pagi ni aku tekad bangun awal dan basuh baju awal . nak tau camne life aku at day 2? tungguuu...

notakakiku: korang jeles?? hahaha~

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails