how am i doing?!

Wednesday, December 1, 2010

well...after 2 days dpt mc skang aku datang ofis cam besa. kepada kawan2 yang tertanya2 nape ngan aku ni..here's the answer...

YES...I'M PREGNANT! again!

berita yg pada mulanya amat la suspen dan lambat sket utk aku trime tapi end up..aku ngan en fadel teramat la hepi! yes..cecite kitorang utk punya family yg besar insyaAllah tercapai. semoga Allah makbulkan doa kami.

but then after 8 weeks being a preggy mommy again aku diduga. bermula dengan kuar spotting which is aku tadek la risau sangat (sebab kuar spotting ni normal to preggy mother) sampai la las sunday kuar fresh blood like i'm having my regular period!

miscarriage? aku pon tatau sampai sekarang.

i was admitted to A&E las monday. dah buat ultrasound bagai. yg mengheran aku dan doktor adalah peknensi aku sepatutnya 8 wiks but the screen showed the fetus is just around 4w+4d!

so...doctor cakap ada 2 kemungkinan:
1. memang peknensi aku tak menjadi sebab tu fetus makin mengecil (ni aku dah expi mase 1st miscarriage dulu)
2. aku still peknen and i LMP was so blurred sebab menurut kate doctor, pompuan yg baru sahaja melahirkan bb mempunyai kemungkinan yg periodnya masih blum stabil. so maybe umur sebenar peknensi aku adalah 4 wiks!

aku tanak mengharapkan apa2 sebab aku dah rasa pedih dan sedih bile harapan ko berkecai! utk kali ni aku lebih kuat dan lebih bnyk bermonolog dengan Allah Yang Maha Esa. Hanya Dia yan gtahu segala yang bakal terjadi dan semestinya sebagai hambaNya yang hina dina ni...aku yakin sumenye adalah yg terbaek!

so skang tugas aku cume tunggu dan lihat. doctor bg aku mase 2 mggu utk observe. klu dalam 2 mnggu ni aku sakit perut cam bb nak kuar. aku harus segera ke spital. atau aku kuar darah yg sangat bnyk dalam erti kate laen melimpah memenuhi ruang pad aku tu...aku harus segera ke spital. ataupun dalam mase 2mggu ni aku tak sakit perut dan darah aku pon tak kuar dengan melimpah ruah, menten je skang ni maka aku harus segera ke spital. kesimpulannya...aku perlu ke spital lagi dalam tempoh 2 mggu.

perasaan aku ngn en fadel? jujur...kami sedih. aku ngn en fadel dah ready mental dan fizikal utk bb kali ni. walaupun jarak agak dekat dengan maisarah kami terima dengan hati yg terbuka. lagipon mmg cecite kitorang nak kluarga yg besar! pengalaman 2 kali gugur buat aku ngn en fadel lebih matang terima brite kali  ni. apa yg kami dok harapkan munculnya satu keajaiban pada kami kali ni! insyaAllah.

maisarah? org kate die merengek menggedik lately ni sebab die tau yg die nak dapat adek. tu yg manja die lebih hangat dari besa. haha. aku mmg sedeh mase mule dapat tau aku peknen. sebab bagi aku maisarah still kecik dan blum puas nk bermanja. tapi lepas membrainwash otak sendiri aku tau semua yg berlaku terselindung hikmah yg beribu! tapi apa yg buat aku rase terkilan... maisarah terpaksa buat satu pengorbanan yg besar bagi membenarkan aku peknen lagi.

yup..maisarah terpakse lepaskan breastfeeding die. sejak aku tau yg aku peknen, mmg aku dah tak breastfeed maisarah. kesian die kan? alhamdulillah maisarah anak yg baek. die sangat tak kesah susu apa pon yg aku bg die. maybe die paham situasi aku. tu yg buat aku rase terkilan sangat. andai kate kali ni mmg peknensi aku tak menjadi, bagi aku yg buat pengorbanan yang paling besar ialah maisarah.

maisarah...mama sayang sangat maisarah! maisarah anak yg baek. maisarah tak penah susahkan mama ngn ayah. maisarah bijak dan paham situasi mama. of kos la kan..maisarah kan..genius aulad!
mama heart maisarah sangat2!

so...kite tunggu dan llihat je la apa yg bakal terjadi dalam tempoh 2 mggu ni. andai kate mmg tadek rezki aku maybe aku terpakse D&C lagi sekali. dengan itu saya isytiharkan diri saya CUTI!!!!! yesss!!!

kawan2..sila jgn marah!

notakakiku: Allah dah aturkan hidup kita dengan indah sekali!

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails