Iklan raya panas TV3

Monday, September 6, 2010

aku tak sempat pon nak tgk iklan tv3 yang hangat diperkatakan tu.

snapshot
tapi yg aku dapat tau, iklan tu dah mencemarkan kesucian agama Islam.
aku tadek la nak bangkang konsep 1 Malaysia yg Tok Jib canangkan tu.
konsep 1 Malaysia tu smenanye dah lame wujud.
cume baru nak glamer dengan diberi nafas yg baru jek.
masalah dengan iklan ni akutak rase wujudnya konsep 1 Malaysia.
ni dah dikira konsep 1 agama.
sah2 la aku sebagai Muslim dan yg laen2 gak hot dan marah dengan sume ni.
bagi aku sangat melampau.
tv3 patut lebih sensetif dengan isu ISLAM ni.
dah la umat Islam dah ramai yg ditindas kat seluruh dunia.
kat bumi sendiri pon nak kene tindas ke?

aku dapat tau yg semalam kat Buletin Utama, TV3 dah buat permohonan maap dan menarik balik iklan tu.
bagus la klu camtu.
bukan ape pon.
nak berkarya tu bleh tapi hal2 yg sangat sensetip camni kene la jaga.
ni bukan isu kecik.
klu dah melibatkan agama tu dah dikira terlalu besar.
yg le farid ridzuan tu pon org Islam.
so tak bleh la wat camtu. lagi kene kutuk ade.

sebagai umat Islam, sesama la kite pertahankan kesucian agama kita ni.
klu kita tak dokong dan sanjung, sape lagi nak tolong?
nak arapkan santa claus ke??

notakakiku: My name is Nurul. I'm Muslim. Not terrorist!

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails