Family is #1!

Sunday, September 19, 2010

kami tanpa along skeluarga
saya suke bile sumer dapat berkumpul.
lelagi la time raye.
saya rasa time raye je la sume ahli kluarga dapat berkumpul.
walaupun sume tak penah ada pada raya pertama.
sangat la mustahil utk di pagi syawal satu family saya dapat berkumpul.
lebih2 lagi bile saya dan along dah bekeluarga!
kakngah dan aby lak sangat jarang skali dapt cuti 1st day raya.
seperti kebiasaan diorang abeskan pagi raya bersama patient memasing!
nasib la. demi tugas!

tak kesah la raya ke berapa pon.
yang penting kami sekeluarga dapat berkumpul!
girls!!
along sekeluarga!
sangat seronok!
6 orang adek beradek bagi org laen maybe trase ramai.
tapi saya..macam masih kurang.
klu la saya ade lebih ramai adek beradek....
syukur dengan pemberian Allah. Alhamdulillah.
makin meningkat usia makin banyak komitmen.
tapi family tetap di hati.
family always be #1!


saya suke bile sume dapat berkumpul.
dapat cite macam2. dapat gosip2 sume bende!
dari hal kluarga sendiri sampai la hal pinggan mangkuk!
best! walaupun bahan cite ntah hape2.
sonot dapat tgk muke memasing. gelak. masam. bengang. sume ade!
mak sebagai pendengar setia mmg tak penah menghampakan!
ayah sebagai pakar konsultan tak letih menasihati!
saya sangat hepi!

tapi saya benci bile nak berpisah.
sedeh bile mula angkat tangan lambai kat mak dan ayah.
dada rasa macam ade besi berat dok hempuk dari jarak jauh!
sakit!
hati rase baru lepas kene toreh!
pedih!
berat sangat nak ucap..babai!

saya benci bile mula salam peluk cium mak dan ayah.
dalam kepala otak dah mula mengatur cuti akan datang!
tak sabar nak kembali ke rumah!
saya mule benci bile terpaksa berpisah dengan adek beradek saya.
sorang demi sorang meninggalkan perkarangan rumah.
berlalu jauh dari saya!
saya tak suke!
saya tak suke bile kene slaam cium tangan along dan kate babai pada aisyah the king.
saya benci bile kene salam cium tangan pada kakngah yang memang susah nak jumpe!
saya benci bile aby mule cium tangan saya dan kate "bai..aby balek dulu..assalamualaikum!"
saya tak suke bile deknor salam dan cium tangan saya dan kate" bai maisarah! cik nor balek dulu!"
saya sangat bencik bile anta iman di stesen bas dan berpesan.."sampai jb msg kaklang!"
saya sayang adek beradek saya!!!!

plan ke langkawi macammana??

notakakiku:  saya sayang en fadel dan maisarah saya!!!

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails