Tako vs Tepung Pelita

Tuesday, August 24, 2010

Entri ni spesel utk member aku yg kompius ngn kueh2 ini.

fevret aku of kos la tepung pelita. dan aku hanya berpeluang makan tepung pelita dengan maha dasatnya time bulan pose je la. tapi sehingga pose ke 13 smlm aku still tak dapat2 pon lagi nk makan tepung pelita. setiap kali aku g PARAM kompem tepung pelita sold out. tu aku g dalam kol 6ptg. dalam erti kate len klu aku nak gak tepung pelita ni aku kene g seawal mungkin. klu mampu sebaek saja makcik jual kueh memulakan bisnesnya.

tepung pelita skang ni dah jadi macam2 version. tapi aku tetap suke old skul tepung pelita. which is dialaskan dengan daun pisang. dah ade dah tepung pelita jual dalam bekas plastik. mirip kaler daun pisang. bile ketuk rerupenye palstik. rase die slightly different. eh. totally different la aku rase. aku sedap yg guna daun pisang sebab rasenye lagi uummppphhh!

tepung pelita marvellous
ok enuff pasal tepung pelita. now pasal kueh tako lak. aku tatau banyak pasal tako sebab aku tak bape gemarkannya. kueh ni pon bnyk dijual di mana-mana PARAM dan besanye people use to get konfius between dis 2 kueh. tako besanye size die kecik sket dari tepung pelita. instead of guna daun pisang (tepung pelita), tako guna daun pandan sebagai alas die. maybe sebab tu size die kecik sket. tako ni lebih mirip kepada agar2. aku ade google kat tenet. tako gune tepung jagung. klu tepung pelita guna tepung beras. klu aku tak google sumpah aku tatau.

tako pon same cam tepung pelita, topping atas die tu kaler putih, bawah kaler ijau. yang lennya bile dicedok tepung pelita dan suap ke dalam mulut...hmmmm....rase manis dari air gula tu mmg boom!! tako die tadek rase air gule.



tako ok bukan joko!
so shaida after ni jangan kompius dah ye. anyway thanzxs alot utk kueh tako smalam. sedap! walaupun tak bleh lawan tepung pelita tapi aku ngan en fadel berjaya menghabeskannya! thanzxs!!! *hugs*

notakakiku: jgn tanya resepi kueh ni kat aku. sila tanya en google!

1 comments:

fadhilah said...

erk! yg kak fad bli kt kantin aritu tako ke tepung pelita eh?
konpius~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails