Storie di Pagi Hari

Friday, July 2, 2010

nk storie 2 bende.

1. maisarah majuk ngan mama die smlam.

lepas mandikan maisarah ptg smlm, tangan aku ni gatal g lap badan die guna bb wipes which aku suke bau bb wipes tu. tersangat la wangi. kunun nak bau wangi tu melekat kat badan maisarah. aku lak ngokngeks. dah tau anak dara aku ni takot sejuk d gak lap mende alah tu. dah ler ujan ptg smlm. so pelagi, tgh2 die syok2 berborak, bile kene je bb wipes tu kat badan die trus die menjerit nanges.
bukan sket2 nanges. nanges sedasat2nye. panik jap haku. dah la si maisarah tgh b***l. pampers pon tak sempat pakai sbb br jek abes mandi. aku trus pelok2 die. still tamau jugak. still nanges kuat giler gaya cam aku baru pas rendam die dalam kolam ais.
las2 aku mintak tolong hero aku. "abang amekkan botol die jap". aku suapkan botol kat mulut die still tanak diam gak. las2 en fadel yang bagi die botol. cet! trus senyap. aku panggil die pon dah buat tak layan. langsung tanak tgk muke aku. majuks la kunun!! hmm...mmg anak ayah btol.
aku cakap2 ngan die pon die wat tak layan. sabar je la haku ni. lagipon padan muke haku, dah tau anak dara sorang tu takot sejuk ko g gak lap bb wipes tu. dah majuk anak mama sowang ni.
tapi aku prasan sumthing la. bile die majuk, pipi die makin tembam laks! haha~

maisarah majuks langsung tanak tgk muke mama.

2.  mama nyesal sbb marah maisarah.
ni satu lagi cite bunguks aku. sbb tak sabarnye pasal, las2 aku marah maisarah malam tadi sbb tanak tido. hapa daaaa!! tak sabar langsung aku neh. kesnye sbb mate aku dah tak bleh nak bukak dah. maisarah laks mate die sket punye luas langsung tadek mengalami simptom mengantuks!
ayah die pon mlm td terlelap. besanye ayah die yg jage. maisarah lak klu tadek orang yg tgk dan layan die borak kompem melalaknye. dalam keadaan mate yg barai, aku bangun la. yg bunguks nye ade ke aku bebel2 kat budak 2 bulan.
"maisarah ni kenape, tolong la mama. esok mama keje la"
"tido la maisarah, jgn la wat mama camni"
"tu la sbbnye mama tanak bagi maisarah tido petang. tgk bile mlm mula la susah nak tido"
"maisarah tolong la tutup mate"
dah bnyk sangat aku bebel las2 en fadel bangun. meh la abg jage. katenye.
servis bertukar tangan!
ntah kol bape aku tido. bile bangun pagi tadi aku rase sangat nyesal ok sbb marah2 bebel kat maisarah. huwaaa~~
aku bagitau en fadel "ayg ni tak sabar langsung nak didik anak, terukkan!"
"tau takpe!" kate en fadel.
hmm....


maisarah ayah's doter!



maisarah. mama loves u ok!!
muahh!!

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails