J E T L A G

Thursday, June 17, 2010

What is JETLAG?
Jet lag, also called desynchronosis, is a temporary disorder that causes fatigue, insomnia, and other symptoms as a result of air travel across time zones.

Result of air travel across time zones?? Hmm..

We are talking about my lil angle Maisarah.
Yup die mmg ade JETLAG...almaklumlah lama ada kat London haha~
Tadek la.. anak aku ni susah nak tido.
So aku anggap she's having a jetlag.

Mane taknye weh..kol 2 pagi baru nak tido.
Dah tu bile dah dapat tido asek terjage je.
Aku hangin jugak tadek la kesah sangat bile die kejutkan aku nak susu setiap jam {ayat mulia sorang ibu}.
Tapi yang aku heran kenape bile waktu pagi die akan tido dengan nyenyaknye tanpa herankan bunyik bising keliling die????
Mak aku kate sbb die tak dapat tido mlm tadi so dat's y die bantai tido siang hari!
Ok logik!! {Terkenan minah kilang syif malam mane la anak aku neh?}

So solution terbaek utk anak haku ni camne???
Camne nak ajar die tido dengan betul?
Smalam aku test lagi. Memandangkan die dah terjage dari kol 5 petang..aku truskan main2 kaco2 die jgn bagi die tido sampai la pas waktu magreb. Sian die. Tersengguk2 layan aku kaco die!
Bile aku letak je die atas tilam die..trus lelap tak sedar diri!
Aku ingat bleh la tahan lama. At least sampai kol 12 mlm.
Cet..10minit je tahan!!!
Aku yg tak tahan tgk die!!!

Aduyai Nur Maisarah!
Nape la dengan kamu ni??
Sedar la anak ku..kite sedang berpijak di bumi Malaysia!
Nanti klu mama dah cukup kaya baru kite plan g jalan2 kat London ke Paris ke..ye!!

notakakiku: blum masih mampu memakai baju kurung riau ku...keadaan perut yg menghalang! haih~

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails