Eczema III

Monday, June 7, 2010


Petikan fb aku~

Yesterday at 9:16pm · ·
Siti Khadijah
Siti Khadijah
kalu nak try cube mandikan anak ko mandian baby lactacyd...iman ari tu pas pakai terus ok...kekadang sebab nak salin kulit....sian tengok kalu biarkan...pas mandi jangan lap sangat bagi dier serap kat kulit skit....cube lah....heheh
Yesterday at 9:59pm ·
Nurul Affendi
Nurul Affendi
thanzxs kate sbb concern. akak aku pon suh beli lactacyd! sok baru nk g carik sbb fadel baru sampai arini. hopefully ok. risau gak aku klu maisarah ade eczema.
Yesterday at 10:19pm ·
Athirah Nawawi
Athirah Nawawi
nurul, kat sini utk bdk2 eczema, mandian: OILATUM, lotion: EMMOLIENT DIPROBASE. cuba try cari kt farmasi. recommended as for batrisya pun guna oilatum, sbb kulit kepala dia sometimes flaky. tp smnjk guna tu,tk pnh jadi dh.
9 hours ago ·
Rohani HAmid
Rohani HAmid
maisara ade eczema ke...rziq un eczema gak..kami guna cetaphil tul mandian n lotion. jng mandi guna air yg terlalu panas..juz suam skit2 ja..lepas mandi pakai lotion seluruh bdn termasuk muka..selain cetaphil boleguna sebamed, oilatum, ucerin,eubos or any product utk sensetif skin. bole guna aquos crem gak.klu bole setiap 2 or 3 jam sapu lotion. ... klu ko nmpak dia merah sapu decocot cream.tp jng tebal2. selain tu kene perhati..eczema ni x smestinya dia panas dia kene..sabun basuh bju gak ko jng tkar2 klu maisara sesuai..hbuk..bulu kucing..n makan gak kene jg. rziq aritu dia x leh pencuci bju yg tuk bby..aku pkai dynamo ja...ko skrg full breastfeed ka???
7 hours ago ·
Nurul Affendi
Nurul Affendi
mok iti: thanzxs for info.terharu aku. jap g aku nk g farmasi.cari lotion die.
ani: aah fully bf. aku pon kene jaga makan kan...?
6 hours ago ·
Rohani HAmid
Rohani HAmid
aha..sbb bf
4 hours ago ·


notakakiku: To Kate, Mok iti dan Ani, thanzxs alot buddy. Info ni sangat membantu. Aku pon agak lega bile dapat feedback dari korang. Terase cam ade moral support. Haha~
Again..thanzxs babe! XOXO
;P

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails