Bz Mommy~

Monday, June 14, 2010

Bz?
Yup..Bz giler.
Actually aku pon tatau aku ni bz ke ape sampai aku tadek mase nak menaip berehat!
Pepagi buta budak kecik dah kejutkan aku sama ada die nak susu atau nak suh aku cebok berak die.
Pastu ajak aku ngan ACH berborak sampai die tetido balek.
Mmg tak larat nak berborak dengan mata yang mmg tgh kuyu plus Maisarah cakap bahasa Jerman kuno yang aku ngn ACH dlm proses nak blaja!

Nex..kemas rumah, basuh baju, wash the dishes, do the breakfast then pegi balek kat Maisarah mandikan die.
sambung lagi..kemas rumah, jemur baju, ke hulu ke hilir dah masuk tgh hari. Nak kene masak lunch plak.
Selang seli ngan jenguk2 Maisarah, layan die, susukan die kejap je dah petang.
Dah masuk petang nak kene siapkan Maisarah dengan baju tido plak. Kemas2 dapur sket.
Malam lipat baju. Layan Maisarah. Tidokan die. Maisarah sejak nalek KL ni jadi susah nak tido. Kol 12 malam baru bleh tido. Pepagi buta dah bngun.Hmm....

Semenanye masa yang Allah bagi kat aku sama je ngan masa Allah bagi kat korang.
24 hours!
Tapi nape aku tak bleh arrange masa aku ngan baek?!
Serious aku jadi kelam kabut! Tu la die..mase berpantang idop kan maen syiok lagi.
Makan minum sume orang buatkan! Haha~
Klu ingatkan layanan time berpantang...terase nak beranak tetiap tahun!!
Wakaka~

Nex wik dah start nak keje.
Cabaran jadi lagi dasat.
Yg aku tgh pikir skang ni camne aku nak BF Maisarah exclusively?
Maisarah tanak direct feeding. Bile die tanak direct feeding aku jadi tak sempat nak kumpul susu.
Satu lagi. Aku tak beli pon lagi cooler bag & botol2 simpan susu.
Fulus tadek.
Haiya...Ade je dugaan dan halangan...

Ya Allah..permudahkan urusan aku ya Allah...Amin~

notakakiku: banyak yg nak kene blaja. Ekjas mase yg paling utama. Weih...tak study lagi nak PTK ni....Perintah Am pon aku tak hafal!!!!!!! Aiyak!!!!

1 comments:

Nana Eddy said...

Good luck on being a working mommy!!

Brat was ~ere!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails