Ayah Mithali~

Tuesday, June 29, 2010

fader n doter
Mase aku tgh peknen dolu, en fadel slalu bgtau aku yg die nak jage anak. tak yah anta g nursery bagai. die kate die bleh jage. series aku meragukan keupayaan die.

Bukan ape. en fadel adalah sorang yg agak bz klu die mule mengadap keje die. aku tanak klu die yg jage bb die akan stress sbb terpakse bagi full attention kat bb. ye la..name lagi bb. mmg la terlalu2 kene beri perhatian! lelagi la klu bb menangis. kompem bleh jadi panik!

Tapi sejak aku bb kluar dari perut, aku dapat tgk kesungguhan en fadel jage bb walaupun memule tu agak kekok. besa la tu kan? . Die sanggup suh aku tido dulu biar die yg take over tidokan bb Maisarah. tak kesah la kol bape pon Maisarah lelap die tetap menten jage Maisarah. tepuk2 Maisarah. dodoikan Maisarah. bagi aku sume tu sangat sweet! sbb aku tau ape maknenye tido bagi en fadel.berharge ok!

Lelagi la sejak aku mule keje ni. mmg die yg jage Maisarah. seb baek en fadel ni bekerja sendiri. so die boleh urus mase die antara keje ngan family dengan lebih baek! en fadel yg akan mandikan Maisarah. Bagi Maisarah minum susu sah2 la susu aku takkan susu en fadel! der!!. Main2 dengan Maisarah. dodoikan Maisarah. tukar lampin Maisarah.

Bleh dikatakan most of the time, Maisarah ade dengan ayah die. jarang die ngan aku. aku jeles? mesti la!. ish takde la. takot Maisarah sayang ayah die sorang. Maisarahkan en fadel dan pn nurul. so mmg Maisarah hak kami berdua. aku pon suke Maisarah rapat dengan ayah die. walaupun kekadang aku dapat tgk Maisarah lebih manja dengan ayah die.

Mane taknye, ayah die asek mendukung die je. Klu nampak en fadel mesti Maisarah angkat2 badan die mintak didukung ayah. Hmmm...manje ni Maisarah dengan ayah.

Die lagi suke bercakap2 dengan en fadel compare ngan aku sbb en fadel sgt suke melayan Maisarah bercakap. aku pon layan gak tapi disebabkan aku terlalu bz {bz la kunun} kekadang tak sempat nak layan die bercakap.

Papepon aku cukup berbangge dengan en fadel dan skang aku cukup yakin dengan kemampuan die jage anak! Maisarah lebih selamat klu ade dengan en fadel dan aku pon sah2 rase lega yg amat! tadek la nak risau2 kat opis ni!

Utk abg...ayg respek care abg jage Maisarah. Ayg sentiasa doakan yg terbaek utk abg. Smoga abg akan jadi ayh yang baek mmg yg terbek dah pong!!

Dan utk Maisarah...bile Maisarah dah besar nanti dan dah boleh bace blog ni, mama nak Maisarah sentiasa hormatkan ayah dan mama jugak! Syg ayah dan mama jugak! Jage ayah dan mama jugak bebaek camne ayah dan mama jugak jage Maisarah. Ayah dan mama jugak sayang sangat Maisarah!

suami.ayah.partner.terbaek!

notakakiku: tersentuh naluri sorang isteri bile sorang suami cuba dodoikan anak sambil menepuk2 peha isteri. swit~

2 comments:

Yu'xan Lee said...

sweet nyer, bestkan???

Zura pun yu'xan lebih rapat ngan daddy nyer coz most of the time pun dok ngan daddy, diaorg keje flexible time, kiter??, muahahaha...
Tp apa2 pun biar rapat ngan ayah drpd bbsitter, hehehe.....

Nurul Affendi said...

bbtol2!!
huhu~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails