Susu Ibu

Tuesday, May 18, 2010

Situasi dalam Kelas di Sebuah Tadika Elit

Gedix 1: Dulu masa kecik mummy awak bagi minum susu brand ape?
Gedix 2: Susu Anmum. Yg ada kat iklan tv. Mummy kite cakap susu tu mahal. Baik utk otak. Tu sbb kite pandai.
Gedix 3: Mana ada! Mummy kite cakap Enfagrow lagi bagus! Tu sbb kite lagi pandai dari korang sume!
Gedix 1: Eh mana ade! Mummy kite cakap susu Pediasure lagi bagus! Susu tu import dari obesi tau!! Tu sbb kite lagi pandai dari korang sumer! Awak Maisarah minum susu ape?
Maisarah: Susu mama kite je. Mama kite cakap, kite anak orang..kene la minum susu orang. Kalau anak lembu minum la susu lembu. Sebab tu kite tak perangai cam lembu..
Gedix sume: Huh~~ ????

Bile dah jadi mak orang ni, baru aku terase betapa pentingnye susu ubu kat anak ni. Aku ingat lagi masa kecik dulu, makcik aku pernah cakap, klu nak pandai, minum la susu badan, klu minum susu lembu, bodoh cam lembu la!
Ayat tu buat aku terase yg ade kebenarannya. Nak tau sebabnye? Dalam famili aku, aku je yg kureng pandai. Sebab je mak aku kate aku minum susu ibu sampai abes pantang je. Pas tu aku minum susu formula. Agaknye sebab tu la aku tak seberapa bijak nak banding ngan adek beradek yang len! Haha~
Tapi kan..klu kite tgk dari sudut yang berbeza. Susu formula ni dicipta oleh pakar2 dari segala bidang yang bertungkus lumus untuk hasilkan satu susu yang terbaek. Kononnya dapat menjana pemikiran anak. Mungkin betul la. Tapi kan.. susu ibu lak dicipta oleh Maha Pencipta yang sememangnye segala ciptaannya tiada cacat cela. Allah dah kurniakan sesuatu perkara tu dengan sebaek-baek ciptaan! Dan sudah tentulah susu ibu tu yang terbaek utk hambaNya! Kan..
Logik tak???

Sama la cam komputer ngan orang..
Mana lagi pandai? Komputer ke orang??
Klu takde orang...masakan ade komputer...
kannnnn............

Maisarah dah nangis mintak susu..Chiow!!!

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails