Mintak Maaf

Thursday, April 1, 2010

Kak ecah ade nasehatkan aku smalam.
Aku sebagai anak buah kena la mintak maaf kat bos.

Ok.
Aku admit yang mmg ade sesetengah part tu mmg salah aku.
Antaranya:
1. Membelakangkan die time makan.
2. Tak pandang muke die bile bercakap
3. Tak tegur die
Aku wat camtu bersebab.
Sebabnya:
1. Aku tanak ade pape hubungan selain hubungan professional kuli ngan bos dengan die.
2. Hak aku nak makan camne gaya pon walaupon membontotkan die. Sbb time makan adalah bukan time kuli ngan bos.
3. Aku tak tegur die sbb aku dah kecik ati bile die tuduh aku tak wat keje tanpa bukti dan dalil2 yag sah.

Tapi takpe..sebagai insan yang kerdil. Aku sedia mintak maaf ngan die.
Aku ngn die pon tak ke mana. Dok bawah satu bumbung je. Ari2 jumpe. Ari2 nampak die pegang perut die.

Tapi aku nak die wat satu perkara je.
Mengaku yang die dah sebar cite yang salah dan disebabkan perkara tu die pon kene mintak maap kat aku.
Antara cite palsu yg telah disebarkan:
1. Aku tak wat keje yg die suruh
2. Aku guna budak 17 untuk sampaikan maklumat atau report kat die.
3. Aku tanak ikut format PFI die yg katenye format itu adalah format yang betol.
4. Aku bersikap tak professional dengan membelakangkan die sebagai ketua unit bile aku yg g buat pindaan tarikh meeting sesuke ati.
5. Aku mengamok2 ngan die tanye kat die ape yg die cakap kat kak ecah ngan kak husainah.

Ternyata sumer atas tu adalah bohong!
1. Aku nak die buktikan kat aku keje ape yg die suh aku buat tapi aku tak buat. Klu die bleh buktikan aku mmg peluk mintak maaf ngan die.
2. Sape yg gunakan 17 untuk sampaikan maklumat aku atau dia sampaikan bbdak ni buat keje camne aku langsung tatau.
3. Format PFI yang die tunjuk tu ternyata salah dan hal ini telah pon aku bawak berdiskus dengan kak fad sebelum ari aku nak kene serahkan laporan tu lagi. Time aku tgh terdesak cuba dapatkan bantuan die sebagai ketua unit die time tu berada di mana?
4. Pasal tarikh meeting tu aku dah warning die a day before tu lagi tapi die yg tanak dgr cakap aku. Dan bukan aku yg sengaja bgtau Pn Lai utk pinda tarikh tu.
5. Siries aku tak mengamok sket pon bile aku tanye pasal ape yg die cakap ngan kak ecah ngan kak husainah. Aku tanye die dengan keaadan yang sangat tenang.

So..sebagai budak yang degil..aku nak kan keadilan. Aku tanak admit ape yg die cakap salah pasal aku. Die kene mengaku yg die sebarkan dakyah palsu!
Boleh kan...???

Ya Allah, kuatkan semangatku dan ampunkan dosa2 ku. Amin~

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails