8 bulan

Tuesday, March 23, 2010



34 minggu.
Alhamdulillah.

Klu nak diikutkan kiraan, tinggal lagi 6 minggu je lagi anak aku dan Padel nak menjengah dunia. InsyaAllah. Memang rase tak sabar nak jumpe budak kecik. Ngehehe~ Tapi dalam masa yang sama rase berdebar nak bersalin tu makin memuncak! Berdebar yang amat okay!

Kejap je 8 bulan berlalu. Aku dapat rase anak kecik ni bakal jadi sorang yang kental hatinya. Maybe agak kuat merajuk dan kuat beremosi memandangkan aku sepanjang peknen ni gitu gayanye! Tapi sepanjang 34 minggu ni, anak kecik ni dah hadap pelbagai perkara. Suka duka sumernye ade. Dari sekecik-kecik masalah sampai la pemergian atuk BP die. Sian budak kecik..tak sempat tgk atuk BP. Takpe nak..nanti mama ngn ayah citekan pasal atuk ye!

Tadi pagi aku ditemani Arjuna Chenta Ati pergi Klinik Tanglin check up routine. Omak ai! 3 jam tunggu baru nama kene panggil. Lenguh pinggang mama sayang tunggu akak2 nurse tu nak check mama. Sian ayah kat luar. Boring tunggu mama. Takpe. Yang penting budak kecik ok. Tinggal lagi sebulan je lagi ni. So mama ngan ayah kene make sure everything doing great!

Berat aku? Huhu~ Almost 70kg. Amat dan sangat berat. Dapat blek ke berat dulu? Ayayayai~ Tapi nasib baek aku tak kene minum air gula. Aku masih dikategorikan berat badan NORMAL. Alhamdulillah. Ke budak kecik yang besar ni? Huhu~ Tak kesah la besar mana pon sayang...yang penting budak kecik dapat kuar dari perut mam dengan selamat dan normal. Insya Allah.

Sebut lagi 6minggu budak kecik nak kuar, aku ngan Padel dah cemas. Barang budak kecik still blum complete. Camno ni? Huhu~ Tadi mama call nenek Terengganu. Dia kate die nak buatkan tilam untuk budak kecik. Ok la. Budak kecik tido atas tilam nenek buat ye. Moga tido dengan lebih lena! Barang-barang lain...mama dan ayah akan usaha cari dengan segera. Insya Allah.

Untuk ayah...sayang, tak lama lagi kite dah bertiga. Pasni klu tido atas katil dah tak boleh nak rapat2 cam dulu. Mesti budak kecik dok tengah2 kita. Kan? Hehe~ Nanti rutin kite mesti berubah. Sape nak bangun tengah malam sayang? Huhu~ Kompem ayang kan? Sebab abang kate mak die je yg ade susu, ayah tak bleh bg susu! Hampes..seb baek reason yang bleh diterima akal! Walaupun budak kecik dah nak kuar..cinta ayg tetap utk abg selamanya. Penguat cinta kita adalah budak kecik ni! Semoga hidup kite sekeluarga lebih tenang , aman dan bahagia serta dimurahkan rezeki. Amin~

Nama? Aiyak..part ni aku dan Padel still blum finalise nama anak. Camno ni budak kecik?? Tanak panjang. Tanak pelik2. Yang penting. Ringkas. Bermakna baik. Dan mudah dipanggil. Cadangan?

The Swit Old Days..Luv u forever darling~

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails