Aku vs Astro

Thursday, February 25, 2010


Lupe lak aku nak stori pasal pergaduhan aku ngan Astro bebaru ni..Aku malas dah nak stori utk kesekian kalinya. Klu sesape nak tau masalah aku ngan astro bleh klik FB aku...aku ade notes kan report aku kat SKMM pasal Astro ni!!

Aku geram smenanye ngan Astro ni! Mentang2lah die tu Giant kompeni..so die ingatkan die tu bagus! No wonder la bleh jadi antara 40 orang terkaya di Malaysia klu asek nak songlap duit orang je!!

Member2 aku lately ni bnhyk komen pasal Astro. Kate Astro dah tadek cite!
Mmg pon...balek2 Video Muzik Terkini 2010! Kat Ria pon yang tu. Kat Prima pon yang tu..Kat Channel 15 pon bende yang same!
Nek boring la weih!!

Aruna pon dah dipotong!! aku tadek la minat pon Aruna ni!
Klu dulu kononnya Prima tu tempat seisi keluarga nak tonton drama2 melayu skang dok asek selit cite2 indon!!
Ntah mane pegi tema MEGADRAMA yang dulu hebat la kononnya!!
Tak cite Indon ko selit...ko selit cite Filipina lak!
Nampak sgt tadek bahan!!

Dalam sehari aku rase citer yg baru just sekali dua je!
Yang len tu sumernye ulangan...takpe..nnt aku wat kaji selidik sikit!! Berkobar-kobar ni!

Tu sumer aku tolak tepi dulu...
Yang ni smenanye main focus aku nak wat entry kali ni!
Setelah report aku sampai ke SKMM baru lah pihak Astro ni amek berat sket kes aku ni!
Klu aku tak wat report aku rase dok asek mintak bebudak customer service je yg tolong setelkan..pastu ntah amek mase bape lama...
Dengan adenye report aku kat SKMM tu...orang Astro just amek mase 3 ari je nak setelkan...Tak sampai sminggu pon..
padahal..aku mintak diorang tolong semak bill aku lebih dari 2 minggu dah...
tapi still kat tahap tu gak..
Last2 diorang berani potong astro aku dengan alasan aku tak buat pembayaran!!!
Banyak cantekkk!!!
Dengan kuasa Ibu Mengandung..aku pon maki la balek budak Terry dari customer Service tu!
Haha~
Padan muke! walaupun si terry tu hanyalah kuli astro! Tak pasal2 kene maki ngan aku
Aku siap warning die...
"I nak u sambung balek Astro I ni..without any charges!"
Wah..mmg hebat kuasa Ibu Mengandung ni!

Yg aku tahu..klu reconnection service tu akan dikenakan fee sebanyak RM20!
Wah..sesuke nak makan duit aku ek!!
Aku pedulik hape..klu mmg die kenakan jugak caj tu..aku tak teragak nek Tribunal Tuntutan Pengguna sebagaimana yang telah disyorkan oleh kawan aku Eija. Aku teruja smenanye ngan semangat Eija ni sanggup g tribunal nak tuntut hak die blek..So aku plan nak wat mende yang sama..Walaupun sekadar 20 Henggettt!! hahah~

Seb baek after few days tu..ade la sorang minah ni dari recovey Centre kot..Anita namenye tolong setelkan segala!
Takyah amek mase lama trus die tolong setelkan!
Tup tup smlm iaitu ari ke3 lepas aku wat report tu..die dah setelkan sumer..
termasuklah reconnection fee sebanyak RM20 tu diwaivedkan!!
Haha~
Hepi aku...!!
Baru semangat nak masuk Tribunal Tuntutan Pengguna!!

Aku bukan sengaja suka2 nak cari gaduh ngan Astro ni!
Aku kekadang geram ngan pihak yang merasakan diri mereka adalah bagus!
Astro nitak sedar barangkali...kuasa smena adalah di tangan pengguna!
Sebagai kompeni besar..Astro tak patut mengenepikan hak dan keutamaan pengguna!

Aku dan yg len2 yang merupakan pengguna ni sepatutnya lebih dihargai!
Aku ingat lagi dulu, ade menteri tu sound "Klu rase Astro mahal..jgn langgan astro!"
Bagi aku bukan isu mahal atau murah..tapi isu yang smenanye kat sini...
Klu pelanggan tu dah sanggup mengeluarkan sejumlah wang utk melanggan astro tetiap bulan..so ape yang diorang termasuk aku expect something yang berbaloi dengan ape yang kitorang bayar!

Takde la bayar RM50 tetiap bulan..tapi ari2 ko tengok cite ulangan semata!
Klu btol Astro ni prihatin...sah-sah la pengguna diletakkan sebagai priority utama dalam menyusun agenda dan rancangan diorang hari2!

So kepada mereka di luar sane..klu korang ade rase tak puas hati dengan Astro..adalah lebih baek korang report trus ke SKMM! Lebih baek dari korang report kat paper Metro!
Tak pon..korang report je kat Karam Singh Walia yang aku rase semakin glamer di kalangan menteri skang! Kompem aduan korang masuk Aduan Rakyat pastu terus dapat perhatian Menteri!
haha~ Wa salute sama lu Pakcik Karam!

Ingat korang...kuase smenanye kat tangan kite sebagai pengguna!!

Yeay!! Hidup kuasa Ibu Mengandung!!!

1 comments:

fadhilah said...

ni rase nk mengandung nih! haha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails