Tahun Baru Gosip Baru

Friday, January 8, 2010

Cet. Baru je masuk 8 hari tahun baru ni, aku dah dapat satu lagi cerita tak best!

Yes! Memang sebab nyonya kertu itu!

Memandangkan tahun lepas merupakan tahun yang tak best antara aku ngan nyonya kertu itu, so kononnye azam tahun baru ni aku nak le memperbaiki hubungan aku ngan die.

Tapi nampaknya macam dah tak berjaya!

Awal-awal lagi aku dah di 'aim' dan digosipkan dengan cite yang sgt la tak best!

Ok. Fine. Salah aku pon!

Before haku storie morie dengan lebih panjang. Meh aku describe my personality first.

Haku: seorang yang keras kepala. Degil yang amat. Memang kuat melawan. Lelagi la dalam menegakkan keadilan kerana...aku lah WIRA KEADILAN (haha~)
Haku: memang bukan seorang yang suke mengiyakan dengan membuta tuli segala pendapat atau pandangan orang tanpa menyatakan dahulu pandangan aku kepada umum.
Haku: seorang yang sgt sensetif bila lagi melibatkan hal-hal orang sekeliling aku sebab aku tak suke ade orang lain teraniaya hanya kerana ade sesetengah pihak yang lupa atau kekadang buat2 lupa akan kewujudan die kerana aku adalah... WIRA KEADILAN (gelak lagi haha~)
Haku: aku lebih suke berdiskusi dari bercakap belakang2 kerana bagi aku orang yang cakap belakang2 ni adalah orang yang bermulut LONGKANG dan seorang yang penakut untuk menyatakan kebenaran.
Haku: lebih rela ditegur depan2 dan dimarah kaw2 hingga mengalirkan air mata darah sekalipun daripada aku ditegur atau dlm bahasa indahnye dikutuk belakang2 tanpa mengetahui salah silap aku dan langsung tak diberi peluang untuk memperbetulkan diri.
Haku: benci dengan orang yang hipokrit dan orang yang mudah lupa jasa orang yang penah ko anggap BFF hanya disebabkan ko dah dapat BFF yang baru.
Haku: sangat la friendly dan suke berborak dengan sesape pon asalkan die seorang yang baik budi pekerti dan sangat allergik hingga nek gatal2 kulit aku dengan orang yang muka manis depan tapi belakang kalah muka troll dlm cite Merlin! Iyakkks~
Haku: terima segala kekurangan diri aku dan menerima segala kritikan dan kutukan serta hinaan orang len dengan jiwa yang redha (huhu~) dan sentiasa ke arah memperbaiki diri sendiri!
Haku: seorang debator, juga seorang ahli taekwando (kaki gadoh), juga seorang ketua, juga seorang anak, isteri dan bakal ibu, seorang sahabat, seorang teman juga seorang musuh.

Banyak le lagi klu nak describe pasal aku ni. Ahaksz. Tak bleh cite banyak2 sebab takot berdosa plak bile terperasan diri bagus! Huhu~. Tapi hakikatnye aku adalah aku dan tetap menjadi aku.
Maybe sebab aku dibesarkan dalam environment yang diajar dengan cara yang tegas dan bile belajar kat U lak aku dapat pensyarah yang selalu suke tanye pendapat orang dan berdebat dengan orang dalam klas sampai aku dikenali sebagai pompuan outspoken (thanzxs to pensyarah aku yang aku dah lupa nama die..sowi~~ hehe).
Bile time keje lak kat RDSB aku diajar oleh bos2 aku untuk sentiasa berani tegakkan pendapat walaupun pendapat ko tu tak masuk akal dan dirasekan klaka oleh sesetengah orang. Thanzxs to En Azmi, En Mus dan En Jay.

So to nyonya kertu ...sori for my misbehaviour. I am not a kuli as u wish for. I cannot be a yes-mam person like you wanted so much. I am very outspoken and hard-headed. But I am still your kuli that you can always guide me to be as perfect as the others. I am willing to be teached and to be scolded as long as the things that you said are reasonable and make sense. Jangan la sebab ko nak up orang atas ko pijak orang bawah makcik oit! And please remember nyonya, not all bosses are perfect and born to be boss! Sometimes they get the title just because dah tadek calon len. Meaning dat, kalau dah rase diri tak pandai dan tak bape bagus, dont be shy to learn and ask for any help. And if your staff did something that you really doesnt like, plz..tegur la depan2. Jangan hipokrit to others because sometimes MULUT LONGKANG camni lebih busuk dari bau taik!

Sori klu aku dah over. Azam aku tahun ni memang aku nak ubah cara kerja aku.Memang nak jadi anak buah nak baik. Tapi klu dah bos nyonya kertu rase seorang kuli yang bagus adalah seorang kuli yang kerjanya yes-mam..ok. aku jadi camtu.

To Puan Nurul, plz la. Klu rase diri tu dah tak disukai bos, jangan la buat bos tu rase lagi tak suke. Perbaiki la diri anda. Be good to ur boss! (Yeekkk!) Ok!

Aku sendiri kekadang tak paham ngan diri aku , nikan aku nak orang len lak yang paham aku!

2 comments:

fadhilah said...

hoit. ape kes? (yes berjaya nk post comment lps tekan tab byk kali. susah betoi!)

Nurul Affendi said...

dasat tak post aku kali ni?
haha~~
nyonya tu cite pasal aku lagi.
malas la aku nak layan fadhilah oiy!
sekati die la nk wat ape pon!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails