Akhirnya Buku Itu Milik Ku!

Monday, November 23, 2009


Yeay!!
At last its mine!!
We bought it from Mr Azizul Hakim aka Mr Mysterious Black Myvi.
Selame sminggu usaha mencari akhirnya buku itu milik ku jua!! Puas Ati!


Kronologi Pembelian Buku Keramat Ni
First time aku jumpe buku ni atas meja Kak Fad. (Thanzx again Kak Fad for showing me the buk)
Then naluri aku terlalu membuak2 nak gak buku ni.
Unfortunately dis buk can only be find in Indonesia. Sebab mmg buku ni asal dari sana pon! *Dugaan pertama*
It's ok. Masalah tu sket pon tak mematahkan semangat aku nak cari buku tu.
So aku sebarkan pada sumer kengkawan.
"For Those kengkawan yang ade nak g Indonesia, kirimkan aku buku ni ye!"
Malangnye..takde plak yg nak ke sana..padahal selame ni ramai je yg asek g berlibur kat sane..*Dugaan kedua*

Aku kendiannye mintak Sygku (nama en suami dlm phone list aku) contact Fatin, his fwen who is translator.
Fatin ni keje ngan publisher malaysia. Banyak gak buku Indon yg die translate> Mana la tau kot2 die pernah translate buku keramat aku ni.
Again, the answer is no.
Agak frust. Tapi still tak patah semangat!
Sygku mintak tolong Fatin kot2 die ade member yg tau katne bleh dapat buku Keramat ni. Still jawapannye no. *Dugaan Ketiga*

On the way blek dari keje, tetibe Fatin call Sygku. Die bg satu no phone. Die suh kontek that person. Katenye Mamat ni ade jual buku ni. Harga RM55. Even klu beli kat Indon harga just RM24. Takpe. Kempunan punye pasal. I'm willing to pay more! Huh~ *Dugaan Keempat*

Sygku cube call Mamat ni tapi tak berangkat. Then tingggal kan sms kat die.
Lama gak nak dapat reply. Akhirnye die kate mmg die ade jual!
Yeay!!!
Proses pembelian, aku kene bank in kan RM55 dlm Maybank akaun die then die akan post kan buku tu. Amek mase dalam 3, 4 hari. Agak lama. *Dugaan Kelima*

Memandangkan aku dah tak sabor. Aku cube gak cari buku tu kat kedai2 buku yg ade kat KL ni.
Percaye atau tak, hampir sumer kedai buku aku call utk tanye pasal buku ni.! *Dugaan Keenam*
Huh~ Beria!!
Mmg heran! Buku ni blum sampai kat Malaysia secara official lagi! Lambat btol la!
So nak tanak aku kene gak beli dari Mamat tu!

Aku mintak Sygku call balek Mamat yg agak misteri tu.
Bile call mmg tak angkat. Klu sms pon reply dlm tempoh yg agak lama.
Suspicious gak la!

Aku decide utk meet die somewhere then byr cash die bg aku buku aku bg die duit!
Tak yah pos2. Buang mase!
Haha~.
So after a day..kitorang decide jumpe depan sogo!
So smlm (21/11/2009) Sygku, aku jumpe die mmg btol2 depan sogo!

Dengan kete Myvi Hitam yang mmg tinted penuh (tak sempat lak den nak ushar no plate die)...die mintak kitorang jumpe die kat kete.
Huh~
Dh macam jual drugs lak.!
Sesi jual beli berlangsung dlm kete.
Huhu~. Die letak buku aku ni dalam envelope coklat!
Aku mmg suspen abes!
Tapi ape yg penting, AKU DH DAPAT BUKU TU!!! haha~~

p/s: Mmg pelik orang peknen ni..anak mama ni mesti nak tau kisah Nabi Muhammad kan.. dat's why anak mama pakse mama cari buku ni ek..? Nanti mama bace kan ye!! (Standard org peknen suke gune reason bb klu nak something! Hahaha~~)

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails