Sebulan Yang Memenatkan

Saturday, July 18, 2009

Sebulan yang memenatkan.
Letih. Tatau nk stowi camne. Biological clock aku pon dah bertukar.
Sharp at 9 (kadang2 kol 8) aku dah tutup mata.
En. Suami pon sama.
Nampak dia sgt bz.
Siap bawak balek design buat kat umah.
Time aku tido die wat keje.
Yang bleh ku tolong. teman die dengan mata tetutup.
Tapi bile waktu pepagi bute seawal 4 pagi. aku lak yang bersengkang mate menyiapkan keje aku. Die lak yang teman aku dengan mata yang tertutup.
Lalu? hmmm..
Seb baek berjaya gak menyiapkan report perbelanjaan.
Maybe pada setengah orang pandang "eleh..wat report je. ape nk kecoh?"
humang aih..sesedap oren mereka berkate. Yang bersengkang mata sampai sakit abes badan2 aku jugak! Hengat senang??!! 23 PTJ plus 15 state?!
Monthly lak tu!
pastu nak layan karenah orang atasan yang konon rasakan diri mereka paling berkuasa dan hanya mereka yang betul!
Sakit. Jiwa raga dan teling terutamanya.
Bulan ni lak ade meeting JPKA. Ni satu hal! asek terpakse diawalkan je!
Adeh. Nak layan PTJ satu masalah. Nak layan KKR lagi masalah.
Dok asek dapat surat suh anta report!
kan aku dah kate report korang tak yah risau. Aku bagi complete report kat korang.
softcopy lagi. Copy paste je la!
aku yang macam nak mati prepare korang tanak pikir?!
Ish. tak baek mengeluh. Dah ini namenye keje..kan?
Rindu mase keje ngn rahmat dulu.
Keje bnyk gak. Tapi ati happy!
Walaupun gaji tak besar (aku harap bonus rahmat je!haha)
aku senang keje kat sane.
Tapi tu la kan. Aku anggap rahmat tu satu platform untuk aku berani redah dunia realiti pekerjaan sebenarnya. Sampai bile asek nak dok kat comfort zone?!
Ternyata keje kali ni mmg bagi impak yg sgt besar utk aku dan En Suami skali pon kene tempias!
Sume ingat keje gomen keje senang! termasuk aku dulu!
maybe ade btolnye. Kat JKR ni pon ramai je aku tgk yg dok goyang kaki. Malas nk cakap banyak. Sendirik mau hengat!
Setiap kali datang opis. Terasa ade beban yang tetibe hempap bahu aku!
Adeh.
Setiap kali tu la terase ingin pergi jauh bersama en Suami untuk tenangkan fikiran dan rehatkan diri!
Bukan kite tak buat kan sayang...
Ok la.Nak smbung siapkan report JPKA lak.
Sayang.. I luv u forever n ever! Muahzx

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails