Sesudah setahun

Thursday, June 18, 2009


21 Jun 2008 : 1st day aku jadi wife En Suami.

21 Jun 2009 : Sesudah Setahun. Apa jadi kat kitorang?

Nurul:

  1. Berat bertambah dari 49 kilo ke 55 kilo. (obviously!)
  2. Makin terer masak walaupon tak hebat mane.
  3. Rajin belek-belek buku resepi walaupun takde la nk try masak.
  4. Dah rajin tanam pokok bunga!! ngehehe
  5. Agak rajin klu nk di compare kan masa bujang dulu2.
  6. Dah mula mkn mlm dan pantang berlapar..mesti sakit kepala. Makan kene cukup! (reason utama nape aku dah gumuks!)
  7. Hepi always walaupun ade mase yang genting.. (sedangkan lidah lagi tergigit ni kan pulak suami isteri! ;p)
  8. Tido slalu kene peluk!!! muhahahaha~~

En Suami:

  1. Pun dah naek berat badan! Agak berisi. Berat smenanye tidak diketahui. Hehe.
  2. Yang lain-lain tidaklah ku ketahui sangat sebab masa bujang dulu aku tatau perangai smenanye. Dah kawen baru nampak! Apa yang aku tau. En Suami adalah suami yang mithali! ;) En Suami...klu ade nak tambah silakan ye...

Dalam 365 hari. 52 minggu. 12 bulan ni. Banyak dah yang kitorang lalui yang telah sedikit sebanyak mematangkan fikiran, perangai kami berdua. Rasa macam sekejap. Tapi smenanye banyak sgt yang jadi. Antaranya:

  1. Bulan 9: Gugur kali pertama. Bulan puasa. Sgt frust. Klu tak baby kitorang seusia dengan Engku Aleesya, baby Erra dan Emran. Hanya Allah yang tahu perasaan kami berdua.
  2. Bulan 10-Bulan 11: Aku kursus sebulan. Tinggal Fadil kesorangan. Lama gile!
  3. Bulan 12: Gugur kali kedua. Again sgt frust dan terlalu kecewa sampaikan langsung tak berpantang sebagai tanda protes. Sehari lepas gugur aku ikut En Suami pergi shopping walaupun dalam keaadan sangat sakit. Klu tak sekarang dah masuk 8 bulan. Lagi 3 minggu aku bersalin.
  4. Bulan 2: Jumpe pakar gynae utk mintak advise. Seterusnya sentiasa ber appointment untuk jumpa doktor sampai skang.
  5. Bulan 3: Ada masalah di Damai. Buat keputusan untuk pindah. Rumah Damai terlalu rimas dan menimbulkan rasa tidak selesa kami berdua.
  6. Bulan 4: Pindah ke Kinrara.
  7. Bulan 6: Setahun sudah usia perkahwinan kami.

Memang betul cakap orang tua. Kahwin banyak dugaannya. Klu sebelum pon dah rase dugaan..bila dah kawen lagi banyak cabarannya! Yang penting bertolak ansur. Faham memahami antara satu sama lain. Sentiasa memaafkan antara satu sama lain. Komunikasi amat penting dalam membina hubungan harmoni. Hidup saling memerlukan antara satu sama lain.

Memang aku admit yang dalam usia setahun ni entah berapa banyak dosa yang aku buat kat En Suami. Maafkan saya ye abang! Hehe. Papepon. Glad to be yours!!

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails