D U L U

Monday, June 15, 2009

Kawan sampai mati. Salah tu. Kawan sampai ke Syurga! Baru Btol.
Dah lama semenanye aku takde diari. Rase2nye sejak aku form 4. Sejak aku pandai idop berdikari. Klu tak keje aku setiap malam tules diari untuk luahkan sume yang berlaku seharian idop aku. Aku admit yang slalu dalam idop aku banyak wat silap. SANGAT BANYAK! Even my parents slalu risau pasal aku. Takot aku pilih jalan yang salah. Alhamdulillah..sehingga kini aku mampu lagi melangkah di Bumi Allah ni. Walaupun kekadang aku jatuh , melangkah lemah namun aku bangun dan kembali bertatih demi kehidupan di hari yang pasti abadi kelak. Idop kat bumi ni tak lama. Kite ni umpama pemegang amanah yang sedang diuji oleh pemberi amanah. Sekali tersilap langkah azabnya pasti pedih sekali.
Aku tak pernah ingat psal cerita aku kat sekolah dulu2. Masa aku sekolah kat Teganu dari darjah 1 sampai darjah 5 kat SS2 sket pon aku tak ingat history. Then aku tukar sekolah. SKSB. Sekali lagi aku tak ingat gambaran keseluruhannya. Aku masuk SKKK2 pon sama. ingat2 lupe. Hmm..ade la beberapa kawan aku yang aku stil ingat. Tapi klu jumpe kat mane2 mesti aku tak cam! Poor me..Patutnya aku ramai kawan sebab aku slalu pindah sekolah! Tapi terbalik lak!
Masuk sekolah menegah pon sama. Alhamdulillah aku ade 3 orang besfwen. Qina, Aida dan Zura. Inagt lagi nama kitorang. Nurul Syazura Aida. Swit giler! Diorang ni very nice. Banyak ajar aku tentang kehidupan. Klu tak sebab diorang tak mungkin aku dok kat sini sekarang. Thanzxs korang! Sampai le aku ke KISAS. Ramai lagi yang aku knal. Terlalu ramai sahabat aku! Especially ILIE. Sampai sekarang aku masih klose. Bagi aku die ni agak memahami sikap degil dan gila aku! Hmm...best kawan ngan die. Sama-sama kaki kutuk!
Makin aku membesar makin ramai yang aku knal. Dari matrik sampai ke ke UKM. Kawan bersilih ganti! Datang dan pergi macam tu pon ade. Alhamdulillah sekali lagi aku jumpe kawan-kawan yang terbaek! Babad antaranya. Budak yang buat aku knal erti kehidupan ke jalan benar! Then kat UKM aku jumpe lagi manusia lain. Akhirnya aku jumpe dan serasi dengan 3 orang ni. Adda, Kate & Eija.
Sekali lagi banyak kenangan tercipta dan terbina antara kami berempat. bagi aku diorang ni paling best! banyak tolong aku time aku sakit. Banyak bagi semangat kat aku time semangat aku mula ilang dan pudar. Banyak sedarkan time fokus aku makin pudar! Banyak hiburkan aku time aku sedih dan hiba! Jasa korang terlalu tinggi untuk aku balas! Aku admit aku banyak wat salah. Since aku kat UKM lagi terlalu banyak kisah yang tinggalkan kesan buat korang! Rntak hubungan kita mkin bertukar plotnya bila seorang demi seorang mendirikan masjid (adda...sindiri mau ingat aaa...! ;P) Mula dari kate sampai ke Eija yang baru je 2 minggu kawen!Cerita makin pening dan pusing. Mula la kuar statement yang macam2 dalam blog masing2. Mula kuar perasaan yang tidak enak dari jiwa masing-masing. Bermula dengan statement "Orang dah bertunang… biasalah tuh….nak kena save duit…" sampai la ntah hape2 nye statement! Sume tu punca dari aku yang sangat Loser! Kenape asek aku yang berada dalam pinpoin yang bersalah! Takpe..aku admit dan benar kesali kesalahan aku! Mesti orang tanya kenapa aku terlalu emo pasal wedding Eija. Ntah. Maybe aku rase terlalu bersalah sebab tak hadir wedding dan pastinya hari yang paling bermakna buat dia! Memang aku bersalah dan minta dimaafkan! Ntah lagi. Aku jadi makin emo dan emo dan emo dan terus emo bila sume komen aku tak dilayan! Blame on me! Mmg aku emo!
Tetibe petang tadi aku dapat msg dari Adda. Remind me all the things dat happen past few wiks! Walaupun smenaye aku malas nak amek tau atau ingat. Msg Adda buat aku kembali berfikir tindakan dan perbuatan aku. Benar atau overreact?!
Adda : Aku Doakan ko cepat dipertemukan jodoh. Semoga ko bahagia dengan semua yang ko putuskan. Semoga Allah sentiasa memberi panduan yang terbaik buat ko.
Eija : Sekali lagi selamat pengantin baru! Semoga ko dan pakcik berbahagia hingga ke syurga! Cepat dapat anak! Jangan jadi cam aku. Such a loser sebab untill now aku tak dapat nak create satu story terindah utk Fadil. Jaga diri bebaek. Jgn terlalu lasak! Rugi kawen tak dapat anak! Sowi atas sume yang berlaku! Sowi sebab tak mampu jadi kawan terbaek walaupun ko tak pernah harapkan sesuatu yang terbaek dari aku! Tapi aku sentiasa mahukan segala yang terbaek dalam diri ko!! Semoga Allah lindungi ko dan keluarga!
Kate : Be a good mom and wife. takpe klu ko penah gugur sekali. At least ko dah ade insyi. Maybe insyi tak puas bermanja dengan ko. Tak macam aku ntah bile bleh peluk anak sendiri. Teruskan berusaha kate! hehe. Buat ko kate..aku doakan ko dan keluarga kekal bahagia hingga ke syurga! Jaga diri dan kluarga baik2.
To all my frens..tak kira sape pon korang kat mane korang dan camne kite knal pon. Aku doakan korang hidup aman selamanya. Kekal bahagia. Dan sentiasa dilindungi Ilahi. Semoga dilimpahi Rahmat dan Nikmat darinya. Amin
Me : ...dead...

1 comments:

athirah said...

Banyak2 bersabar, nurul...Allah sentiasa bersama dengan orang yg sabar...banyakkan mengadu denganNya tntg apa shj yg kita lalui...itulah yg terbaik...Bagi aku sndr, selain dari mak ayah dan suami, it's too hard to find anyone else who could 'be with me' at any time I wish...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails